KERJA SAMBILAN

BERMINAT UTK BUAT KERJA SAMBILAN?
SILA KLIK DI SINI....>
http://formulaluarbiasa.com/recommends/AZLIN-HASHIM







Tuesday, September 9, 2008

Nak Share Experience Kena CHIGUKUNYA

Kpd Belibuy & sape2 je lah yg berkenaan. Thanks lah sbb bertanya kemana aku menghilang. Ni jwpnnya. Hari tu, puasa yg ke 5. Dr pg lg aku mmg dah rasa tak sedap bdn dh.. kepala sakit semacm. Dr dahi smpai pngkal tngkuk. Mcm nak pitam. Berpinar2 mata aku. Aku duduk je kat dpn komputer tu, tak bergerk2 gerak da.. kalau aku bgun, sure aku tumbang..

Dari pukl 10 pg, jam bergerak ke pukul 11... kul 12.00... lmbtnya.. bila nak pukul 5 ni? Aku btul2 tak larat, nak balik.. bdn aku dah panas. Demam. Sejuk jgn ckaplah. Dah ar duk dlm air-cond.
Masa nak blik tu, semua sendi-sendi aku terasa sakit. Pergelngan tgn, kaki. Kejang. Eii mmg sakit ar. Selisih penyakit ni. Sapa pernah kena, dia je tau.

Lama aku termenung kt dlm kete. Sbnarnya aku tak yakin nak drive. Dgn keadaan mcm ni, slmt ke tak aku nak smpi kat umah ni? Uisyyh, jgn mengarut lah... raya dah dekat ni wei. Nak tak nak, aku bwk gak. Tp slow je ar. Kalau ikutkan, aku mmg tak biasa bwk kete slow motion cenggini. Mata cpt mengantuk. Kalau bwk laju aku fokus. Jln raya biasa aku wat mcm highway.

Masa drive tu, lg lah aku rasa sakit seluruh bdn. Nak tukar gear, Aduh... kaki nak tekan cluth mmg sakit. Dia tgkap sampai ke pinggang. 30 KM rasa jauh sgt..smpi umah aku terus masuk bilik. Tidur... Mak ayah aku dah naik risau tgk muka aku dah merah padam.

Mlm tu juadah berbuka puasa kami sumenya import dr bazar ramadhan. Mcm2 ada kt atas meja. Murtabak, Mee hoon sup, karipap sardin, air tebu, dgn Nasi berlauk.. Cukup. Tp aku tak sentuh lgsung. Aku cuma jamah secawan milo panas. Itu pun buat syarat je..

Lpas sembahyang maghrib, mak ayah aku bwk g Hospital Jempol.. smpai sana org bersusun nak tunggu. Aku terus kena panggil... suhu terlalu tinggi, bdn kurang air.. sampai tekanan darah jd rendah. Aku kena ambil darah & masuk air 3 btl... loya tekak kena mkn ubat. Aku ni kalau bab ubat payah sket.. Eii mmg payahlah. Mcm2 cara dah aku buat. Mkn ubat dgn pisang lah, orang kata sng. tp peliknya aku pisang 4 biji habis dah, tp ubat tak telan2 gak.

Smpi ke hari ni, demam dah kurang tp belum baik spenuhnya.. muka bengkak... bdn gatal2 ni. Kepala masih lg berdenyut... kiri kanan aku tmpal koyok.. aku kuatkan diri je g keje. Mls ar nak MC lame2.. Chigukunya ni dah merebak ke seluruh alam... merata negeri dah dia pergi... tp tak tau apa ubatnya. dgr cite wabak ni berjangkit dan akan berulang2... So, berhati2 lah ye... sy dah rasa. mmg sakit. Bdn jd lemah. Dlm masa 5 hari je berat bdn dah turun 5 kg. Kalau ada tanda tu, cpt2 lah jumpa doktor.

10 comments:

Erinsza said...

hei sama dgn mak saya pun dah terkena CHIGUKUNYA. selamat berkenalan ERINSZA.

Erinsza said...

jgn lupe VOTE saya nanti.

azlin hashim said...

Ye ke? apa ubatnya ek? SLMT berkenalan ERINSZA.

azlin hashim said...

Ok, nnt saya VOTE awak..

Anonymous said...

TQ sudi rilex kat blog saya. Anyway ...blog awk best. Saya suka. Tak terlalu berat n agak santai. Selamat berpose....n selamat beribadah.

azlin hashim said...

Thanks Arryani.. Slmt berpuasa..

Bro Framestone said...

salam Azlin...

Awat nama kita yang dimention dulu nie.. malunya he...23x teruk gak demam die tue ek...nie dah ok belum nie...

klu nk kebah demam tue minum la 100plus lepas tue muntah...dah muntah tue gamaknya xlame lg baik la..

p/s- setakah makan pisang setandan tapi ubat xmakan...xde gunanya lin oiiii

azlin hashim said...

hahaha, pandailah awak belibuy..
jgn kate 100 plus, pepsi, 7-up, pun sy dh minum..
skrg ni tak baik lg lah.. cam ne nak buat ek? bdn, tgn semua dah kuar merah2 ni..

Bro Framestone said...

nie mknenye...kne demam merah kot huhuh... die suruh minum air sirap la tue ek

Bro Framestone said...

salam azlin...lupa nak inform..hari tue ayah saya kne demam nie..dh ok dh...now turnmak saya pula