KERJA SAMBILAN

BERMINAT UTK BUAT KERJA SAMBILAN?
SILA KLIK DI SINI....>
http://formulaluarbiasa.com/recommends/AZLIN-HASHIM







Saturday, November 1, 2008

Semuanya Kebetulan

Nak dgr cite tak, kisah ni berlaku smlm tau.. Sebenarnya kan, lepas kem Lin kena tutup, Lin keje sambilan kat kelas komputer ni hah.. ( merangkap CC sekalilah) bukan chief clerk ek!

Dlm kul 4 ptg smlm, tetiba jek hujan, tak de lah lebat sgt.. Aku pun punya lah berlari ke tingkat bawah nak tutup cermin kete, takut masuk air... kang banjir terus aku gak yg susah! masa tgh tutup cermin tuh tetiba jek ada satu Wira nak parking kat sblh kete aku.. aku mmg tak perasan, iyelah dgn keadaan menonggeng tu kan, aku tak pndg org blkg dah... yg aku sedar kete td dah hon bertalu2 kat aku... Pergh mamat ni, saja jek nak kenakan aku... malu siot! kiri kanan org tgk aku... tak menyabar langsung!

Dipendekkan cite nih, lepas jek tutup cermin aku terus naik. Belum sempat aku nak duduk lelaki tu tercegat kat muka pintu, aku tanya dia nak apa? dia kata nak guna internet... hah masuk je lah.Dia masuk, aku terus g kat komputer aku. Waktu2 mcm nie, student tak ramai sgt, byk lg komputer yg kosong.. boleh pilih jek nak yg mana. Aku dah siap bg lg lelaki tu 1 pc belah dpn, tp yg aku bengangnya dia nak jugak komputer yg aku tgh pakai.

Malas nak bersoal jwb, aku bangun! dgn buku dgn hp aku capai, tak sempat nak sign out ym ngan email.. aku pindah kat PC yg sebelah lg... tgh duk berchat dgn kak Nurdaniella tu, tetiba ada 1 msg masuk.. joint sekali nak chat ngan aku... nama dia Haikal Iskandar...Mcm2 ar dia tanya, eh siapa nih? lama gak lah berteka teki, ntah mcm mana dlm masa tuh aku boleh perasan, mamat yg td tu tgh YM gak... aku intai2 sket... ceh! dia nak kenakan aku lg mamat nih! mcm mana muka aku bleh ada kat YM dia... mmg hampeh lah dia nih.

Lebih haru, berkali2 aku duk tgk muka dia, mesti dlm hati dia gelak sakan kat aku... patutlah masa aku tanya td dia duk mana dia kata dr melaka, aku jwb sebelah ngan tmpt awak (maksudnya aku kat n.9) aku tak bermaksud langsung " sebelah" tu maknanya sblh ngan komputer... masa tu, punyelah lama dia nak bls msg tuh.. Bila aku dah tau Haikal Iskandar tu sebenarnya dia, aku terus sign out, blah!

Tak habis lg dia nak kenakan aku nih... Aku rasa kan, dia tahu guna komputer tau tp saja jek.. dia tanya aku mcm mana nak buat email lah, apa lah... tak pe! aku sabor lg kan... aku tunjukkan jugak...

Dipendekkan cite lg nih, dlm kul 5.30 aku balik, sampai je kat umah aku punyelah terkejut beruk tgk lelaki td ada kat umah aku... sedap jek dia tgh mkn kuih raya, aku tgk dia, dia tgk aku... msg2 terperanjat.... Eii mmg terperanjat ar...


Sebenarnya kan, ayah dia ngan ayah Lin dulu kwn baik, dah lama tak jumpa... Isyh, mmg pelik lah... napa mcm ni ek. Padahal k'org dah berperang dulu dah sebelumnya. Pd lelaki tu minta maaf lah kalo berkasar..

21 comments:

azza_irah said...

waaaa...
hehe..
kl lah ini dinamakan jodoh..indahnya utik dikenang esok lin..hehe

Anonymous said...

"Aku mendoakan agar kau bahagia
Bersama si dia insan yang kau suka"

azlin hashim said...

Azza > Takut nak fikir kak, harap2 jodh lin dgn org lain..

anonymous > mana ada sy suka dia.. kenal pun tak.

Littlesilence said...

lin skrg ni kat n9 ker kat mana??

nahmy said...

Salam dik...

hok tu dia tak panggil 'kebetulan yg menyusahkan' tapi dia di panggil 'takdir yg sedikit mencabar'....wallahualam.

azlin hashim said...

nahmy > terimah kasih byk atas teguran, sy akan perbetulkan..

Unknown said...

kalau dah jodoh..
tak kemana..
hehe..
chaiyok2..
gud luck la yer..

Keri AlHaj said...

kecik rupanya dunia ni ya... hehehe

Tie said...

Ha ha ...!! sorry..kuat gelak nih!! kalau kak tie jadi lin mesti dah pengsan mlm tu..kak tie mmg tak leh terkejut! So...skrg tak de apa2 ke?? hi hi..suka sakat org nih!!

:: Wiween :: said...

heheh sakan betol mamat tu menyakat lin yek. ropa-ropanya anak kwn ayah yek. ke boipren masa kekecit nih?? :p

amy said...

hi lin...comey btul bdk dlm blog lin tu...nak tanyer jd ker nk cuba mior tu....ingat lg kt i x?
http://miormiraclesoap.blogspot.com/

Cikgu Kool said...

Orang tua-tuan memang macam tu...ada kejutan tu lin...suke la tuh!

Cikgooden said...

kalu aku, aku jerit..





"ahhhh! engkau lagi!"..dalam hati

.Mulut senyum...:)

su said...

amboi2! hihihi..mcm kuch2 hota hey pulak! hehe..

org kata mula2 benci lama2 syang! hihi..sowiii gurau jer!

Unknown said...

macam citer hindustan la pulak kannn!... hehehe!

unrestmind said...

hye salam..hehe..ade ape2 ke...abs sy cmner????ni sy jeles nie...hahaha...gurau k...k la..u tk cre k...bubye

AL-BIMA SAKTI said...

biasa... kekadang yg tak terduga itu yg kita sua....

naz ilyn said...

salam..

mengurat cara P.Ramlee..hehehe

nurdaniella said...

bak kata pepatah, tak kenal maka tak cinta.. hehehe..

Unknown said...

Lin,

Itu menunjukkan lelaki tidak pernah putus asa untuk mencapai hajatnya. Lagi susah lagilah trail!

Itulah perangai lelaki tetapi bila sudah dapat hajatnya, belum tentu lagi dihargainya walau pun untuk mendapatkannya cukup susah.

nanchan said...

huhu...ade jodoh la kot..
hekhek...
kalo lelaki stat kaco2 tu..mmg die suke la kut..