KERJA SAMBILAN

BERMINAT UTK BUAT KERJA SAMBILAN?
SILA KLIK DI SINI....>
http://formulaluarbiasa.com/recommends/AZLIN-HASHIM







Monday, August 25, 2008

CHAMANG MENJERIT... Nantikan Daku Di Pintu Pagar....!!!!!

Tak tergamak aku nak ingatkan balik pahit manis sepanjang "berkampung" di Kem PLKN Chamang.. hati aku betul2 rawan. Sehingga sekarang rasa terkilan tu tak pernah padam...

Mungkin bagi orang lain, Kem PLKN Chamang apalah sangat... tp tak bagi aku... aku kutip byk kenangan yg org lain tak dpt... kenangan itu tak mungkin dpt dibeli dgn wang ringgit... Di situlah erti persaudaraan bermula... aku belajar segala-galanya... aku belajar erti kasih sayang, pengorbanan, perjuangan... dan paling penting ikatan persahabatan yg terjalin antara kami terlalu kuat... gelak ketawa, gurau- senda... Ahh....!!!! seriknya nak ingatkan balik... mmg perit... mcm-mcm tmpat dah aku merantau... mcm-mcm org yg aku jumpa.... tp tak sehebat Kem PLKN Chamang...

Kami tinggal di bwh satu bumbung.... apa yg aku makan, itu jugak yg lain makan... Kalau hujan turun lebat di bumi Chamang, semua turut merasa basahnya... kalau ada org khianat nak baling bom, semua akan mati... tak pernah mementingkan diri-sendiri... Bak kata pepatah, berat sama dipikul, ringan sama dijinjing. Kenangan itu yg paling aku tak boleh lupa... mana lg aku nak cari kwn2 seperti itu... mungkin ada, TAPI TAK SERUPA.... ibarat mentari, walaupun esok masih ada, tp tak secerah hari ini...

Masih ku ingat, setiap kali ada Majlis2 besar di kem, kami terpaksa bersengkang mata membuat persiapan... kalau boleh kami mahukan yg terbaik di Kem PLKN Chamang...semuanya kami lakukan bersama... tak kira lelaki ke perempuan... tua ke muda... hubungan kami mmg akrab... tak ubah mcm adik-beradik sendiri... kalau d'orang tgk aku bersedih, cpt2 d'orang berkumpul depan aku bertanya khbr.... tanya apa yg tidak kena. Kalau aku demam, ramai yg hulurkan ubat... Ya Ampun...

Tapi, lumrah kehidupan alam, terpaksa kami terima...akur dengan takdir yg telah tertulis... Persabatan kami diuji dgn berita penutupan Kem ini... Mmg aku sedih, Penutupan Kem Chamang betul2 menyentapkan hati aku... manakan tidak, I lost everything... job, kwn2... bila aku dpt berita Kem Chamang terpaksa ditutup, aku terus menangis... terduduk... tak tahu nak kata apa... kwn2 yg lain semuanya mcm tu... namun, hati aku betul-betul tergugat bila melihat kwn baik aku, BOB (lelaki)... menangis dlm kereta aku masa hari terakhir kami berada di kwsn kem...

Kami sudah tidak ada cara lg utk selamatkan Kem PLKN Chamang.... ini arahan dari Mahkamah... kwn2 yang lain terpaksa dipindahkan ke Kem2 lain seluruh Malaysia... berat betul hati aku nak lepaskan d'orang... masing2 pergi dalam keadaan tertekan... hati saling berbaur...
bukan senang utk aku menghadapi semuanya... kalau semangat kian lemah, dah lama aku rebah...

Tapi, kami terpaksa akur.... dahan tempat kami berpaut kian patah... Akarnya juga kian lemah... di mana kekuatan tunjangnya.... aku buntu, sampai sekarang... tak putus tali ku berdoa.... tinggi harapan Kem PLKN Chamang di buka semula... Dapat aku berjumpa semula kwn2 yg aku syg...

Apapun, kpd semua warga Kem PLKN Chamang... Thanks 4 everything... terima kasih krn sentiasa menceriakan hari2 lin... dan mengambil berat... terima kasih.... terima kasih.... terima kasih... thank you...Syukran... tocheh...nandre... arigato haik...!!!